هم‌نوشت | نخستین گردهمایی فعالین صنعت نوشت‌افزار ایران
سند راهبردی صنعت نوشت‌افزار رونمایی می‌شود.

سند راهبردی صنعت نوشت‌افزار رونمایی می‌شود.

تاریخ انتشار: 30 خرداد 1402

دبیر گردهمایی هم‌نوشت (نخستین گردهمایی فعالان نوشت افزار ایران) در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ گفت: حدود ده سالی است که نوشت‌افزار ایرانی شروع به فعالیت کرده و صنعت نوشت‌افزار ایرانی اسلامی تازه شکل گرفته است.عملا می‌توانم اسم نوشت‌افزار ایرانی را در این چند سال گذشته صنعت گذاشت.

وی ادامه داد:‌ در این راستا نخستین رویداد ملی «هم‌نوشت» همزمان با هشتمین نمایشگاه تخصصی نوشت‌افزار (ایران‌پنکس) روز پنجشنبه اول تیر در محل مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود. رونمایی از سند راهبردی صنعت نوشت‌افزار با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، پنل تخصصی «نوآوری در نوشت‌افزار، حال و آینده» با حضور تولیدکنندگان و فعالان پیشروی صنعت، رونمایی از جدیدترین محصولات صنعت و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان برتر، از جمله برنامه‌های این گردهمایی است.

دبیر رویداد هم نوشت گفت:‌ برای هماهنگی بهتر، همدل‌تر و اثرگذاری متقابل،‌رسیدن به محتوای علمی و دانشی روز و مطالبه‌گری از دستگاه‌های حاکمیت بهترین زمان برای برگزاری این گردهم‌آیی را در نمایشگاهی دیدیم که همه فعالان این صنف در آن حضور دارند.

وی ادامه داد:‌ هدف چنین گردهمایی تقویت جریان نوشت‌افزار ایرانی است‌، این گردهمایی سه محور اصلی دارد،‌ اول رونمایی از سند نوشت‌افزار ایرانی اسلامی است که بیش از یکسال است در وزارت صمت در حال تدوین است،‌ پس از رونمایی‌، از روز شنبه اهالی صنعت،‌ پیگیر جاری شدن سند خواهند بود.

دبیر گردهمایی هم نوشت گفت: هم‌چنین  اتفاق دیگر این گردهمایی‌، معرفی آخرین دستاوردها و نوآوری‌های صنعت است،  قرار است هر سال هر حرکت‌، و هر کاری که برای نخستین‌بار در ایران انجام شده باشد،‌ همزمان با این رویداد معرفی شود. به عبارت دیگر خلاقیت‌ها و آفرینش‌های جدید این عرصه به اهالی صنعت معرفی می‌شود.